Eindelijk weer terug - Reisverslag uit Naxos, Griekenland van Evelisabeth - WaarBenJij.nu Eindelijk weer terug - Reisverslag uit Naxos, Griekenland van Evelisabeth - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer terug

Door: Evelisabeth

Blijf op de hoogte en volg

10 Februari 2016 | Griekenland, Naxos

Dag 9 Eindelijk weer terug

Ik zit nog steeds in een soort roes dat ik niet kan geloven dat juist ik de gevaarlijke minotaurus heb verslagen. Eindelijk zullen er geen kinderen uit Athene opgegeten worden door zo'n verschrikkelijk beest. Natuurlijk zou ik het niet gedaan kunnen hebben zonder de hulp van die mooie Ariadne. Als we terug zijn in Athene zal ik met haar trouwen. dat heb ik nou eenmaal beloofd. We hebben al onze spullen al in een kleine tas bij ons. We zijn net uit het labyrint en met z'n allen gaan we gelijk op de cruise die al klaar stond voor ons, ook daar had Ariadne voor gezorgd
Ik zit weer in dezelfde hut als dat ik op de heenweg zat, maar nu met een heel ander gevoel. Ook zit ik nu samen met Ariadne in een hut. Op de heenweg had ik geeneens gemerkt dat ik zo'n groot tweepersoonsbed had, nu komt dat natuurlijk wel van pas. `
Vanavond gaan we samen naar het theater.

Gisteravond was het heel gezellig in het theater, maar vanmiddag meren we even aan op het eiland Naxos. Daar overnachten we in de buitenlucht want het is prachtig weer en op de cruise is de hitte moordend.

We staan gelukkig weer met onze voeten op vaste bodem en de kinderen zijn daar ook heel blij mee. We halen even wat eten bij een restaurantje verderop. Daarna gaan we slapen wat het is eigenlijk al heel laat. Het is best wel warm op dit eiland dus slapen we met z'n allen in de openlucht. Ik lig naast Ariadne en we kijken samen naar de sterren, maar we vallen allebei al snel in slaap. Ik sliep geloof ik nog niet eens zo heel lang toen ik wakker werd en mijn naam hoorde. Ik keek om me heen maar zag niemand behalve alle mensen van mijn schip. Ik hoorde weer een stem: Theseus... Theseus! De stem klonk sterk en boos. Ik stond op en liep een stukje weg van ons kamp, in de richting van de stem. Na een poosje lopen schrok ik enorm want daar op een rots stond Dionysos. Ik vroeg me af wat hij zou willen maar daar kwam ik al snel genoeg achter. Hij zei met een luide stem: geef mij mijn toekomstige vrouw terug! Eerst begreep ik niet wat hij bedoelde. Dionysos riep weer: geef mij mijn toekomstige vrouw terug, ik weet alles wat gaat gebeuren en ik trouw later met Ariadne, jij niet! Ik wist niet wat ik moest doen en ik stond verstijfd van verbazing. Ik heb zojuist beloofd om met iemand te trouwen wie later met een god gaat trouwen! Ik kan echt niet tegen de wil van een god in gaan. Dan zal er vast iets verschrikkelijks met me gebeuren, maar ik kan het ook niet tegen Ariadne zeggen. We zullen zo snel mogelijk in het geheim moeten weggaan. Ik rende gelijk weer terug naar het kamp en maakte iedereen zachtjes wakker behalve Ariadne en ik gebood iedereen heel stil te zijn. Ik vertelde ze wat er net gebeurd was en dat we nu zo snel mogelijk weer op de cruise moesten. Niemand had veel spullen meegenomen dus alles was nog op het schip. Ik keek nog één keer achterom naar de mooie slapende Ariadne en keerde me met een brok in mijn keel om naar de cruise. Alle anderen waren al op de cruise.

Tags: naxos, terugweg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Naxos

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Februari 2016

Naar mijn vader

10 Februari 2016

Eindelijk weer terug

09 Februari 2016

In het labyrint

29 Januari 2016

Op naar de Minotaurus

22 Januari 2016

Op naar Kreta

Actief sinds 22 Jan. 2016
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 1332

Voorgaande reizen:

22 Januari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: